tisdag 8 maj 2012

Tisdags tur

Tisdag och ännu ett cykelpass skulle avklaras, märkte direkt när jag börja trampa att detta kommer bli en runda där man får jobba på den mentala träningen lika mycket som själva cyklingen dels var det rakt in i motvinden direkt och sen var benen lite tunga att få igång men jag brukar vara lite av en "slow starter" och efter ett par mil släppte benen och det kändes bra men att lyssna på motvinden i 1.30 är inget vidare förstår inte varför jag struntade i att ta på mig lurarna lite musik gör i alla fall att man tar bort lite fokus på allt runt omkring...
I morgon blir det nog vilodag och sen på´t igen torsdag, jag har preliminärt bokat in att köra Hjälmaren runt på lördag 15,3 mil men eftersom jag inte anmält mig än så inväntar jag torsdag och kollar vädret då och bestämmer om det blir en sväng till Örebro annars får det bli en tur med Maif gänget på söndag igen...

Lite data:
Duration: 01:30:05, 
HR Avg: 167,
HR Max: 204, 
Calories: 1429 kcal, 
Distance: 48.12 km, 
Speed Avg: 32.1 km/h, 
Training Load: 252
Cadence Avg: 85 rpm   <--- börjar få upp bra kadens,försöker jobba på det.



Träna hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar