onsdag 13 juni 2012

Sista träning passet avklarat.

Skulle idag köra sista passet innan rundan och så vart det också till slut... Jag satt hemma och väntade på min sambo o vad händer då jo ett stort mörk moln dyker upp och det vräker ner regn en liten stund, efter 20 min strålande solsken igen där satt jag och kollade på när vatten torkar(sjukt tråkigt btw) vägrade ge mig ut och bli dygn sur men efter nån timma så hade vägarna torkat upp skapligt och jag kunde äntligen ge mig ut.
Tanken var att jag skulle rulla lite sakta typ 2,5 mil men väl ute på vägen så körde jag på lite ändå, kanske inte optimalt men på en sån liten sträcka tror jag inte det gör så mycket.

Nu torsdag och fredag kommer det bli lite mer mat och carbo loading för att toppa kroppen med energi så man inte tappar ork under loppet.
Jag räknar med att förbruka nån stans kring 7-9000kcal och givetvis måste jag ha med mig massor med energi.
Under rundan kommer det se ut så här ca:

2st 1L med sport dryck 740kcal
2st 0,75L med sport dryck 560 kcal
5-6 Gainomax bars klippta i små bitar för enklare intag. ca 1300kcal
ca 7st gels och dessa kommer tas med lite mer än 1 timmes mellan rum. ca 1400 kcal.

Detta kommer göra att jag får i mig ca 4000kcal vilket jag tror kommer räcka, hellre har jag med mig för mycket än att jag tar med mig för lite... 
Efterrundan kommer jag ha med mig 2st Gainomax recovery long distance just för att få en optimal återhämtning efter en sån lång körare.

Återkommer i morgon ännu en uppdatering, ska byta starttid klockan 12:00 i motala jag har idag en tid att starta 21:18 men ska försöka få en tid efter 04:00 wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar