söndag 17 juni 2012

Vätternrundan 30mil

Kvällen innan avslutades med god mat o lite tv(fotbolls skiten) sen sova ca 2 timmar hade dock sovit ett par timmar två gånger under dagen och det var tur det för att när jag väll lagt ner huvudet på kudden var det ingen lätt match att somna med vetskapen om va som väntade ca 5 timmar bort.

For upp vid 02:00 packa det sista(flaskor mm) och sen slänga upp cykeln på bilen (stort tack även till min syster Alexandra som hjälpte mig med packning och att skjutsa mig fram o tillbaka.) 
Väll inne i Motala så var det bara att sätta i gång o välja kläder det hade ju inte börjat regna än... Som tur var så tog jag på mig massor med kläder vilket i för sig inte hjälpte mycket då jag var genom sur efter 3 mil med de hjälpte nog att hålla värmen när regnet slutat och man torkat till lite.

Regnet börja komma ner 04:30 6min innan start perfekt tajming! jaja när man väll står där finns det ingen återvändo så det var bara att trampa i väg och det gick riktigt fort ner till Gränna, strax innan stoppet kollade jag på klockan vilket visade att vi haft en snitt fart runt ca 35,5km/h... men nått hände efter det korta stoppet jag lyckades på nått sätt tappa bort gruppen jag körde med i all kalabalik som var där. Men hittade i alla fall en annan grupp att åka med även om det inte gick lika fort så hade jag ändå köpt mig tid eftersom det gick så pass fort ditt sen följde ett kortare piss stopp i Fagerhult passade även på att fylla flaskorna med sport dryck och kasta ner en bulle.
Vart även ett ofrivilligt stop i Karlsborg där det var broöppning men det gav mig en stund att dricka i fatt och även hinna stoppa i mig lite Gainomax bars.
Sen rullade det på åkte säkert ihop med 10 olika klungor här o där, det var lätt att tappa klungorna när det var passeringar av andra klungor där det alltid var en massa folk som skulle hänga på eller att det vart trängsel i uppförsbackar osv...

Sista 1-1.5 milen hamnade jag i nån sorts ingemans land där det inte fanns knappt nån att åka ihop med då man antingen vart omkörd i typ 40km/h eller kom i fatt såna som var helt slut, där med nån mil kvar tog jag beslutet att bara ge allt det fick bära eller brista trampade allt va jag orkade och det var en ENORM känsla att komma in på upploppet och bara ställa sig upp o spurta in i mål även om jag fick göra det utan motstånd :)
Och vad vart då slut tiden Jo 9tim 18min vilket jag är super nöjd med!!

Den tyngsta perioden upplevde jag som nån stans kring att man åkt ca 15 mil då visst man att det var lika mycket kvar vilket var ganska psykiskt jobbigt för jag hade ganska ont i ryggen, armar, nacken och benen kändes ganska trötta men det märkliga var att det avtog lite vart efter och i slutet hade jag mest ont i ryggslutet samt att vänster foten var helt bort domnad, men benen hade på nått sätt fått "ny" energi och kändes helt oki.

Som tur var klarade jag mig i från punktering och andra incidenter dock såg jag säkert 10st olika där folk bara flög höger o vänster och även där folk redan låg på marken o inväntade ambulans, otäckt jag hoppas alla klarade sig bra.

Vid målgång fick man sin medalj sen var det lite mat och dax att hämta ut diplomet. 
Sä här dagen efter känns benen helt oki, ingen skavsår i rumpa osv dock ont i ryggslut samt nacken.
Nu är denna resan slut och det är bara börja planera nästa års vätternrunt eller? :)
För mig är det nu bara att ladda om och ge sig på nästa uppgift dvs vansbro simmet vilket hägrar ca 3 veckor bort.

Väll möt nästa år!

Här nere följer lite bilder! Dock hade jag inte tillgång till kameran under själva rundan utan kunde bara ta lite före och nån efter...

Där borta i horisonten går solen upp dock skulle den inte visa sig på 10-12 timmar.

Några bilder vid starten.





Glad, trött, skitig

Fin gourmet middag väntade i mål! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar