söndag 16 september 2012

Lidingöloppet närmar sig!

Det är ca 2 veckor kvar tills det är dax att snöra på skorna och springa dessa 30km och jag har inte alls kunnat löpträna som jag helst skulle viljat dels för problem med benhinnorna(vilket nu inte är ett problem peppar peppar) men jag fick för ett tag sen även lite problem med vänster knä, det hela började för ca 2-3 veckor sen när vi körde ett litet eget mini triathlon vi skulle simma, cykla och sen avsluta men en löp runda på ca18-19 km och efter ca 12-14km in på löpningen så började det göra ont på yttersidan av knät det smarta då hade ju vart att avbryta men eftersom det va en bit kvar så fanns det inget läge att avbryta utan jag var ju tvungen att ta mig "hem" igen.
Det gör endast ont när jag springer, att gå eller cykla tex funkar kanon så jag vet inte riktigt vad det är för fel men jag misstänker ju att det är typ löparknä som jag råkat utför men med stretching, lite inflamations dämpande medicin och vila så hoppas jag att det löpass jag planerat i morgon ska gå bra.
Under denna lila skadeperiod har jag i alla fall hållt igång med en hel del cykling på både mtb´n och racern.

Fick ett stort paket från Gainomax för nån vecka sen fyllt med god saker så nu klarar jag mig ett litet tag igen, även att jag tränar nästan varje dag just nu så går återhämtningen riktigt bra tack vare dessa produkter.

Föresten jag såg att Gainomax gjort en bra karta över lidingöloppet med vätskekontroller mm för er som ska springa, gå in på gainomax.com/lopning-karta/ för mer info om den.


Mvh


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar